maandag 2 mei 2011

Feestelijkheden!

Ik ben inmiddels een paar feestdagen verder en kan terugkijken op een paar heerlijke dagen.

Het begon vrijdagavond met een "huisverwarmingsfeest" bij Gerrie en Paul in Haarlem, in hun prachtige heren (-en dames)huis waar ze net wonen. Samen nog wel en hard bezig de liefde te vieren!

Zaterdag koninginnedag. Taarten gebakken en soep gemaakt voor morgen als ik mijn eigen verjaardag vier.
´s Middags naar het Valkenbergpark in de stad gegaan. De laatste restjes vrijmarkt aanschouwd waar ik toch niets van hoefde te hebben. Het was prachtig weer en dus ontzettend druk. En dan ontkom je er niet aan bekenden tegen te komen waaraan je je verhaal weer gaat doen. Daar zag ik tegenop.
Maar achteraf was het juist wel fijn om even met sommige mensen te praten. En natuurlijk raakt het me als iemand me weer omhelst en zegt dat hij/zij veel aan me heeft gedacht.
En het leidt er ook toe dat ik inmiddels een paar ervaringsdeskundigen heb gesproken...."Verhip, jij ook al?"
En nee, aan de buitenkant zie je er niks van....
Maar de middag werd afgesloten met een lekkere band voor het T-huis ; met de nodige portie zon en twee witte wijn op, vertrok ik nog vrolijker huiswaarts dan dat ik kwam.

Zondag mijn eigen bescheiden feestje gevierd met wat vrienden. Hans moet eerst nog werken en komt pas laat in de middag thuis, maar dankzij de geweldige hulp van Onno is alles op tijd klaar, schoon en ingericht.
Wat een schatje is die zoon van mij toch.
Het is ongecompliceerd gezellig en dat is precies wat ik wil. Kadootjes die bijdragen aan het humor-offensief waar ik om gevraagd heb, vrolijkheid en geknuffel, mijn dag kan niet meer stuk!

En vandaag ben ik écht jarig en lekker de hort op gegaan met Hans en Onno naar Brussel.
Het mooi opgepoetste atomium in geweest en daarna met de metro naar de binnenstad om wat rond te slenteren en terrasjes te pakken. Na een pannetje mosselen met "friten" weer huiswaarts. Het is mooi geweest. En daar is geen woord aan gelogen.
Mijn batterij zeer positief opgeladen om deze week de eerste echte stap te gaan zetten richting genezing....

Ik ga ervoor!

1 opmerking:

  1. Fijn dat je verjaardag zo leuk en gezellig is geweest. En onno een dikke duim van mij hoor je bent een geweldige zoon voor je moeder! Ik ben trots op je zoals je het doet!!

    BeantwoordenVerwijderen