zaterdag 28 mei 2011

Okselmassage

Gisterochtend heb ik toch maar even contact opgenomen met de mamacare-verpleegkundige in het ziekenhuis. Het litteken van de okselklieroperatie begon te irriteren en was nogal gevoelig.
Volgens de verpleegkundige komt dit wel vaker voor tijdens de chemo en daar ligt waarschijnlijk de oorzaak. Het litteken zelf is mooi dicht, niet rood of gezwollen, alleen onderhuids zit een harde streep littekenweefsel. Daar is weinig aan te doen, wat misschien helpt is om de plek 3 maal daags te masseren met mijn vingertoppen. We gaan het proberen.
Ik ben allang blij dat het geen vochtophoping of ontsteking is, en daarom trakteer ik mezelf op een stuk cake en een bos bloemen.

Omdat ik me ook vandaag weer zo heerlijk fit voel, stap ik ´s middags op de fiets en rijd een heerlijk rondje langs de Mark en door het Mastbos weer terug. Het is zo mooi buiten, de bomen lijken groener dan ooit, alles bloeit, er vliegen overal vogels en het ruikt zo lekker. Een week geleden kon ik me niet voorstellen dat ik zo´n fietstocht zou maken. Dit is echt genieten!

En de winnaar van de dag is: De Roodborsttapuit! Ja... die heb ik ook even moeten opzoeken op internet.
Niet alleen omdat het zo´n mooi vogeltje is, maar vooral omdat hij gewoon vlakbij voor mij bleef tjillefieren toen ik van mijn fiets afstapte. Maar hij was volgens mij meer geinteresseerd in een soortgenootje verderop....  Dat zou ik ook zijn als ik een roodborsttapuit was!

2 opmerkingen:

  1. Vrolijke therapie is dat: okselmassage ....
    Ik ga daar in ieder geval vreselijk van lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He roodborst flapuit, haha, die tapuit heeft vast gedacht wat doet die rare vogel hier. Ik wil me aanmelden om een keer in je oksel te kriebelen dan mag je me sms-en hoor, ik kom meteen naar je toe gevlogen.

    BeantwoordenVerwijderen