maandag 16 mei 2011

Dag 1

Ondanks dat Hans voor zijn werk in Amsterdam bleef overnachten, heb ik toch onrustig geslapen. Veel gedroomd en vaak wakker; een teken aan de wand.... Moet zeggen dat de dromen wel steeds leuker werden. Vast ook een teken.
Getracht de ochtend zo nuttig mogelijk door te brengen, nog even dit, nog even dat. Hans is net op tijd terug uit Amsterdam om weer met mij naar het ziekenhuis te vertrekken. Een uurtje later zit ik aan het infuus.
Het emotioneert me als de "gifkraan" opengedraaid wordt. Ik kan niet meer terug. Ik moet deze weg gaan.
Ik ben bang en hoopvol tegelijk. Vervolgens laat ik in alle rust het infuus zijn werk doen. Al met al duurt het een uur langer dan ze gezegd hadden. Dat maakt mij niet zoveel uit, voor Hans is het wachten een stuk lastiger vanwege zijn rug en omdat hij hondsmoe is na ook een nacht slecht slapen. Af en toe een stukje wandelen doet hem goed, maar we zijn blij als we naar huis kunnen. De misselijkheid valt mee, ik voel me vooral af en toe een beetje opgeblazen. Ondanks dat heb ik wel trek; eet een kop soep en 2 uur later een pizza en het smaakt me prima.
Mooi! Deze dag heb ik in de pocket. We wachten de dag van morgen maar weer af.... 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Petra,

    Denk er aan elke ochtend: 't verkeerde been als leste, dan wordt het een prachtig mooie dag !

    groet'n ût Apeldoorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de eerste dag goed is verlopen. En ja je kan niet meer terug en moet deze weg gaan maar gaat je lukken. Ik duim voor je dat je vandaag je ook goed voelt.
    Hans sterkte met je rug balen dat je er weer zo'n last van heb

    Dikke hug en kus Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi petra,

    Nu het dan allemaal zo dichtbij gekomen is, wordt het allemaal een stuk heftiger!
    Gelukkig is de eerste keer goed verlopen, hopelijk gaat de rest ook zo. Wanneer heb je de volgende chemo?
    Heel veel sterkte!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen