zondag 15 mei 2011

goed weekend

Zondag 15 mei

Na de domper van afgelopen vrijdag heb ik mij weer aardig "herpakt". Met dank aan alle lieve mensen die me tijdens deze stap-voor-stap-reis steunen. Ik wil nog maar eens benadrukken hoe goed mij dat doet; jullie dragen er allemaal aan bij om mij hier doorheen te slepen. Waarvoor veel dank!

Zaterdag heb ik het rustig aan gedaan. Ik kan makkelijk een paar uur op de bank lummelen met de zaterdagpuzzels in de Volkskrant. ´s Middags ben ik naar De Honingraad gegaan. Dat is een inloophuis voor mensen met kanker en hun naasten. Dat huis ligt zo ongeveer in onze achtertuin en als ik ga werken, fiets ik er langs. Maar ik had nog steeds geen behoefte om er binnen te gaan. Dat zal ook wel komen doordat ik mij tot nu toe helemaal niet "ziek" voelde. Maar maandag gaat wel het grote feest van de chemo beginnen en probeer ik me enigzins voor te bereiden op dat wat komen gaat. Voor zover je dat kunt, uiteraard.
De Honingraad had toevallig een open dag , met rommelmarkt en info-stands. Ik heb erg fijn zitten praten met een vrijwilligster die ik al eens op een feestje ben tegengekomen en ik heb goede voornemens om vaker langs te gaan, bijv. bij de avonden voor Jonge Vrouwen met kanker. Hoera, ik val nog in de categorie Jonge Vrouwen! Of ik ga lekker boetseren daar, lijkt me ook leuk.
Later op de middag ben ik in de Stadsgalerij wezen kijken naar een expositie van Ineke de Laat, kunstenares hier in de straat.
Ook daar weer leuke mensen gesproken, wijntje gedronken en ontspannen maar.

Zondag begonnen met een lekker ontbijtje, samen met Hans en Rian, collega van Hans die hier af en toe logeert omdat Maastricht zo verrekte ver weg kan zijn. Altijd gezellig als ze er is.
´s Middag naar twee leuke voorstellingen i.h.k. van de Week van de Amateurkunst. Erg leuk, goed gelachen! En fijn om ook bij teater ´77 de nodige mensen te zien en te spreken. Dit weekend had eigenlijk mijn eigen premiereweek moeten zijn van de voorstelling waarin ik zou spelen. Gek idee nu. Des te leuker dat de club toch nog met een hele middag improvisatiestukken op de planken komt. Ik heb in elk geval een leuke middag gehad en mijn weekend goed afgesloten.

De eerste pillen ter voorbereiding op de chemo zijn geslikt, het grote aftellen is begonnen.
Alsof het vanaf morgen nooit meer hetzelfde zal zijn.......

3 opmerkingen:

  1. fijn dat het weer wat beter gaat na de domper.
    Leuk dat je bij de honingraat nog bekende tegen kwam maakt de stap misschien ook wel iets kleiner om er naar toe te gaan. Ben blij om te horen dat je nog zoveel onderneemt en echt alles er uithaalt wat er in zit en geniet van alle dingen!

    Heel veel sterkte vandaag en denk aan je wij allemaal op het werk denk ik zo. We hebben het geregeld over je en leven met je mee

    Heel veel liefs en alle kracht
    xxx Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte vandaag. De eindexamens middelbare school beginnen ook vandaag. Toeval? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. familie Bouwens16 mei 2011 om 10:29

    Lieve Petra,
    Ik heb met tranen in mijn ogen je blog gelezen en wat fijn dat wij zo op de hoogte kunnen blijven van wat er speelt in niet alleen jouw leven maar ook het leven van jouw gezin.
    Ik wil jou en je fantastische gezin namens ons allemaal heel veel sterkte wensen in deze roerige tijd.
    Dikke knuffels van ons allemaal.
    Bram, Bibi, Herbert en Natalie Bouwens

    BeantwoordenVerwijderen