zaterdag 19 november 2011

schokkend...

Jaja, en nu denken jullie -lieve lezers- zeker dat ik iets heel ergs te vertellen heb? Dan zal ik jullie moeten teleurstellen, zo schokkend is het niet. Er is bij mij ook niet veel schokkends gebeurd deze week. Ik probeer zo trouw mogelijk mijn oefeningen te doen en elke keer boek ik weer een beetje resultaat. Dat houdt de moed er wel in.
Waar ik nu nog het meeste last van heb, is dat mijn lichaam op sommige plekken nog geen weg weet met het lymfevocht. En dat kan gevoelig zijn, soms een pijnlijk maar vooral branderig gevoel. Omdat de arts in het ziekenhuis (vanwege de lymfatische leukemie) nog geen advies heeft gegeven, stellen we behandeling hiervan nog even uit. Tot die tijd moet ik voorkomen dat ik in al te schokkende situaties beland. Om die reden fiets ik bijvoorbeeld nog niet. Stiekem heb ik al wel kleine stukjes in mijn auto gereden (niet verder vertellen).
Maar afgelopen woensdag nam ik de bus naar Oosterhout, in de veronderstelling dat dat niet schokkend zou zijn.... helaas, niets is minder waar. Zo´n bus snokt, ratelt, trilt, boemelt en schokt dat het een lieve lust is. Op de terugweg heb ik met mijn armen om mijn lijf geklemd gezeten om de consequenties van dit ritje zo veel mogelijk te beperken.
Verder gaat het eigenlijk best goed met me.
Vanavond heb ik een personeelsfeest van mijn werk op de Efteling en daar heb ik veel zin in. Maar ik denk toch dat ik alle schokkende elementen die daar staan,  moet laten voor wat ze zijn.
Vooruit, voor deze keer dan.

2 opmerkingen:

  1. He Petra...!
    Wat een respect voor alles wat jij doorstaan hebt zeg... inderdaad.. petje af zoals je zelf al zei.
    Wij wensen je heel veel kracht voor de komende tijd!
    Lieve groeten van Martin, Inge, Sam en Loes Freeke
    (Springplank Teteringen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dan merk je pas hoeveel alles beweegt of hobbelt. OP het personeelsfeest heb je je goed staande gehouden en zelfs mee gedanst!
    Ben super trots op je hoe je het doet!!

    Dikke kus en knuffel
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen