zaterdag 26 november 2011

Dag van de P.C.

Nee, het gaat niet over personal computers
en nee, het heeft ook niks te maken met die veel te dure winkelstraat in Amsterdam.
Gisteren was het "de dag van de Plastische Chirurgie". Dat dus.
Het ziekenhuis hier in Breda schonk er ook aandacht aan in de vorm van een inloopmiddag op de polikliniek van de plastische chirurgie. Ik viel met mijn neus in de boter, want ik was amper 5 minuten binnen of de presentatie over borstreconstructies begon. Het was een power-pointpresentatie met vooral veel foto's "voor" en "na" met toelichting van de chirurg die de meeste van deze voorbeelden zelf behandeld had.
Ik vind het bijzonder om te zien en horen wat er allemaal mogelijk is op dit gebied. Tegelijkertijd komt het ook wel weer hard bij mij binnen: Dit gaat ook over mij, deze stap moet ik nog gaan zetten. Het is allemaal niet niks....de siliconen-vullingen die ik even in mijn handen pak, voelen zo onwerkelijk.
Als ik terug naar huis fiets, begin ik dit ineens allemaal te beseffen en staat het huilen me nader dan het lachen. En toch is er dan ook vrij snel weer dat strijdbare, dat DapperVoorwaarts-gevoel dat zegt dat ik er zo snel mogelijk mee aan de slag wil, mits het herstel het toelaat uiteraard.
Wat dat herstel betreft, gaat het best goed. Ik ben best fit, ik heb veel baat bij de fysiotherapie en het oefenen met mijn arm en ik fiets dus weer.
De stad in om sinterklaaskadootjes te kopen.
Trippel-Trappend Voorwaarts!

2 opmerkingen:

  1. het moet dan zo zijn he dat je met je neus in de boter valt. Denk wel dan zo meer info kreeg dan een gesprekje met de arts.
    Kan me heel goed voorstellen dat het hard binnen komt.
    Heel veel plezier met de sinterklaas inkopen!

    Dikke knuffel en kus
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Petra,
    vandaag ben ik voor het laatst naar de top b.s.o. geweest. hopelijk ben je snel beter, als je weer op de top bent komen Emma en ik een keertje bij je langs.
    fijne feestdagen en tot ziens.
    Groetjes Marnix v. Gurp

    marnix2000@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen