zondag 7 augustus 2011

Vakantie!

Vandaag ben ik teruggekomen van een vijfdaagse trip naar mijn vader in Zeeland. En ook mijn mannen zijn weer thuis van hun  kampeerweek in Frankrijk. Ik durf inmiddels te wedden dat ik meer zonuren heb gehad dan zij....! Het was een heerlijk weekje: De eerste paar dagen was ik nog alleen in Breda, maar dat vond ik niet zo erg. Heb gefietst, gewandeld, de zo-goed-als-lege koelkast uitgesopt en ben dinsdagavond naar het Valkenbergconcert geweest. Het weer was schitterend en dan is vanzelf mijn humeur ook opperbest. Ik vertrok met het laatste restje zon woensdag naar mijn vader, maar bij Roosendaal konden de ruitenwissers aan. Bij Middelburg waren de ruitenwissers weer uit en daarna bleef het mooi weer. Af en toe een bui van weinig betekenis, die viel pas op zaterdagavond. In de tussentijd had ik al verschillende keren gefietst, vrienden opgezocht, op terrasjes of in een tuin gezeten en gezwommen in zee.

Zaterdag was mijn vader jarig en dat wil hij vooral nooit vieren. Maar ik wilde wel iets gezelligs doen die dag en vooral niks geforceerd. Mijn jongste zus Gerrie en haar man kwamen (voor hem onaangekondigd) ook en ´s avonds stonden er als verrassing een paar van zijn beste vrienden op de stoep. Vraag niet waarom, maar na wat toastjes en een paar glazen wijn (ik niet!) zijn we met 7 personen in een kleine camper naar Vlissingen gereden om daar chinees te gaan eten. Het kan altijd gekker...  Maar het was enorm gezellig. Of, zoals mijn vader het kernachtig samenvatte: "Ik ben aangenaam besodemieterd". Hij viel natuurlijk van de ene verrassing in de andere en een mooier compliment kon hij mij niet maken.

Kortom, de batterij is weer flink opgeladen.
Morgen kuur nr. 5. Er lijkt een einde in zicht te komen....

2 opmerkingen:

  1. De foute tak van de familie ten Cate is weer terug na een weekje opvoedingskamp in Frankrijk.
    Petra, het was mij een zwaar genoegen, maar volgend jaar mag jij de begeleiding van de heren weer verzorgen. Blonde dozen, zuipuier, toegangscode, lijntje volgen, Ten Cate Boulevard, c'est la rue ... zomaar wat woorden die Ten Cate in zijn slaap kan mompelen. Niks van aantrekken, dat hebben ouwe mannen nu eenmaal :)

    Hout moet bij deze een-na-laatste loodjes.

    groeten,
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je vader die vooral zijn verjaardag niet wil vieren zo'n leuke dag heeft gehad! EN jij je lekker op heb kunnen laden.
    De 5 chemo zit er ondertussen al in dus dat opladen tussen door kan je goed gebruiken

    Dikke kus en hug
    LIefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen