maandag 29 augustus 2011

Sixpack

De zesde en laatste kuur zit erin! Het is bijna onwerkelijk dat dit al de laatste is. Goed, ik ben er nog niet klaar mee natuurlijk; ben nog onder invloed van de medicijnen die de ellende onderdrukken en wat er daarna komt is een kwestie van afwachten. Heb vanmiddag bij de oncoloog de vervolgstappen globaal vernomen.
29 september word ik geopereerd en dat komt goed uit, want tot en met 28 september staan er allerlei bijzondere dingen op het programma. Daarna mag het mes erin.
Overigens zie ik wel heel erg op tegen de operatie, met name de herstelperiode en de eventuele gevolgen op lange(re) termijn met name van de okseloperatie.... Het is hopen dat het allemaal goed komt. Ik heb echt wel vertrouwen in de kundigheid van de behandelend chirurg, daar ligt het niet aan, maar het gaat wel over mijn lijf, mijn lichaam. Kan me haast niets persoonlijkers voorstellen dan dat....
Pakweg een maand na de operatie volgen de bestralingen. Zoals het er nu uitziet, ga ik 30 keer bestraald worden; 5 werkdagen per week, 6 weken lang. Da´s dus ook nog een behoorlijk hoofdstuk in dit hele traject, maar dat duurt nog even. Ik kon me daar tot nu toe geen voorstelling van maken.
Eerst de komende twee weken maar eens doorkomen, dan heb ik -wat de chemo betreft- de ergste shit gehad. 12 september volgt een mri-scan die zal uitwijzen wat het eindresultaat van de chemokuur is. Ik kan zelf bijna niets meer voelen van de tumor in mijn borst, die 3 maanden geleden toch de omvang had van een flink paasei.

Wat dat betreft heb ik hoop. Een hele hoop goede hoop!

2 opmerkingen:

  1. Hoi meissie.
    Veel succes met de laatste loodjes van de chemo.

    Dikke kus en knuf, Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sixpack ????
    Waarom dacht ik toch even dat dit verhaal over Hans zou gaan ....

    BeantwoordenVerwijderen