maandag 18 april 2011

Maandag 18 april

Vandaag na een week wachten weer bij de behandelend chirurg geweest. In de hoop en de veronderstelling dat hij met een behandelplan op de proppen zou komen. Maar daar was het kennelijk nog te vroeg voor.
E.e.a. heeft te maken met de puncties in de okselklier. Die heeft aangetoond dat er geen uitzaaiing van de borstkanker in de klier(en) zitten, maar wel sporen van CLL (leukemie).
Nu zijn de artsen vooral aan het dubbelchecken en verifiëren wat de mogelijke consequenties daarvan zijn en hoe en wat er mogelijk is t.a.v. de behandeling.
Het zou goed kunnen zijn dat niet de gehele okselklier verwijderd hoeft te worden, maar alleen de zgn. poortwachterklier. En dat is een veel minder ingrijpende operatie.
Daarna kan er zo goed als zeker gestart worden met voorbereidende chemotherapie, zodat er in een later stadium een borstbesparende operatie kan plaatsvinden.
Dinsdag moet ik langs bij de hematoloog en woensdag weer terugkomen bij de behandelend chirurg.
Dus dan weet ik meer. Hoop ik.

Zo´n arts heet een "mamachirurg" maar volgens mij is hij eigenlijk een papa. Toch eens vragen....

2 opmerkingen:

  1. Dit gedichtje had Bernardine (mijn vriendin met kanker) op haar blog staan:

    Anders

    Anders zijn mijn dagen.
    Anders zijn mijn nachten
    Anders zijn mijn vragen
    Anders zijn mijn klachten
    Anders is mijn lichaam
    maar zeker niet mijn geest
    Ik ben nog steeds dezelfde die ik altijd ben geweest.

    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra, Hans & Onno,

    Vanuit Apeldoorn leven we met jullie mee, hoor!
    Heel veel sterkte de komende weken en vergeet niet ook nog even van het zonnetje te genieten.

    groeten,
    Hanneke & Roland
    Lotte & Janneke

    BeantwoordenVerwijderen