vrijdag 21 oktober 2011

Weer thuis

Het lijkt allemaal sneller te zijn gegaan dan ik dacht, maar het had evengoed ook nog een nacht langer kunnen duren in het ziekenhuis.
De operatie is goed verlopen, de pijn valt erg mee en ik heb nauwelijks last van de narcose. Kreeg vanmorgen van iemand op de afdeling te horen dat ik alweer zo blozend in mijn bed zat. Ontdekte later dat mijn hele hals nog roze was van de jodium. En dat boven een rood nachthemd...
De laatste dagen en vooral uren voor de operatie waren uiteraard ontzettend spannend en ik heb van half 12 tot half 4 moeten wachten totdat ik geopereerd kon worden. Heb vooral bewondering voor Hans die, ondanks zijn rug, toch de hele tijd bij me is gebleven en ´s avonds ook nog even langs kwam. En vanmiddag was mijn vader nog op visite. Dat doet ie toch maar "even" voor mij!

Ik ben nog uitgerust met wat hulpstukken, zoals grote pleisters, een opgevulde bh en een drain. Dat laatste mag er over pakweg een week uit.
Inmiddels is het Grote Wennen begonnen....

9 opmerkingen:

  1. Lieve Petra.
    Wat ben ik blij weer wat te lezen na een dag van denken aan en duimen voor.
    Heb toch stiekem een beetje in mijn piepzak gezeten, zo'n operatie is niet niks.
    En inderdaad het Grote Wennen gaat nu beginnen.
    Maar met zo veel liefde om je heen gaat het goed komen.
    Heel veel sterkte.
    Liefs Map

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte. Je klinkt wel monter in je tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Petra.

    Wat fijn om te horen dat je weer thuis bent. En dat het tot nu toe allemaal meeviel. Je bent echt dapper voorwaarts aan het gaan.
    Zoiets ga je niet in de koude kleren zitten, ook niet bij ons. Veel sterkte met je herstel en hopelijk tot binnen kort. Laat je maar eens lekker verwennen. Dat heb je wel verdiend.

    xxx-jes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn dat het goed is gegaan en dat de operatie is mee gevallen. Jammer dat je zo lang moest wachten dat is ook slopend voor je zenuwen!. Heel fijn dat Hans bij je is kunnen blijven.
    Heel veel sterkte een dikke knuffel en kus
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb regelmatig aan je gedacht, de afgelopen dagen.Ik ben blij dat de operatie is meegevallen en hoop dat je snel zult herstellen.Wens je veel sterkte bij het verwerkingsproces.
    Anita


    Wolken komen in mijn leven drijven
    van andere dagen,niet langer om regen te vergieten of om storm aan te kondigen,
    maar om kleur te geven aan de hemel
    van mijn zonsopgang
    (Tagore)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Petra,
    Heerlijk toch weer thuis te zijn!, het is prachtig weer!Speciaal voor jou besteld!
    Hou je taai!, veel sterkte met al je toestandjes(pleisters, drain enz.), het is niet echt fijn, maar beter thuis dan in het ziekenhuis!
    liefs Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het Grote Wennen ..... gelukkig maar: alles went behalve een vent
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve dappere nicht. Ook ik leef met je mee vanuit Dordrecht en bewonder je optimisme. 't Is allemaal zo herkenbaar. Ondertussen zit ik ook in een nieuwe fase door de medicijnen: DE GROTE OVERGANG. (Het went nog echt niet) Ha, ha..
    Petra, Hans en Onno, voor jullie veel sterkte met deze grandioze 8888888-baan......
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Petra,
    Wat heb jij al veel te verstouwen gehad afgelopen jaar. En wat heb je een prachtige manier gevonden om daar mee om te gaan. Ik heb heel veel bewondering voor je!!!
    Sterkte met opknappen na je operatie
    Mieke van Het Kruimelsoosje

    BeantwoordenVerwijderen