maandag 31 oktober 2011

SCHOON!

Vanmiddag ben ik voor nacontrole bij de chirurg geweest.
Zijn belangrijkste nieuws was wel dat ik "schoon" ben. Dat wil zeggen dat ze met succes de linkerborst verwijderd hebben en daarmee de twee tumoren in die borst. In de verwijderde okselklier zijn geen uitzaaiingen gevonden en vooral dat wilden we weten. Wel zijn er spoortjes gevonden van de leukemie, maar dat lag erg voor de hand. Het schijnt allemaal erg binnen de marge te zijn.

Ik liep nog met een drain rond om wondvocht af te tappen. Die mocht er vanmiddag ook af.

Het betekent overigens dat ik niet meer bestraald hoef te worden. En zo, om maar even met de grote Cruyff te spreken, hep elluk nadeel zun foordeel.

Ik moet wel naar de fysiotherapeut, omdat ik nog niet genoeg progressie heb in het bewegen van mijn arm. En ik moet gaan beginnen met mijn anti-hormonale kuur om er voor te zorgen dat het niet kan terugkeren. Daarmee ga ik versneld de overgang in en mijn lichaam kan de eerste 6 tot 12 weken last hebben van de veranderingen/bijwerkingen. Als vrouw zou je toch denken dat je met anti-hormonaal overal van af zou zijn....
5 jaar lang 1 maal daags.
We gaan het meemaken.
Het thuisfront is gewaarschuwd!

2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig nieuws peet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    EN heerlijk dat het zo goed gaat dat die bestralingen niet meer hoeven!
    Hoop dat je niet te veel bijwerkingen krijgt van de anti- hormonale kuur.
    Je hebt toch zeker wel taart gegeten op dit nieuws he ;)

    Dikke knuffel xx
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé schoon wijveke, een goede reden om een extra doos open te trekken!!!


    en thuisfront ...... ik weet nog een hele gezellige camping bij Deventer ;)

    BeantwoordenVerwijderen