dinsdag 18 oktober 2011

Bijna zover...

Tja, wanneer ben je ergens klaar voor?
Het verbaast me dat ik er zelf de laatste dagen zo rustig onder ben. Ik ben dan ook écht die leuke dingen aan het doen die ik me voorgenomen had. Bijna elke dag kwam er wel iemand langs, al was het maar voor een snel bakkie koffie. Dankzij het mooie weer nog een paar lekkere wandeltochten kunnen maken.
Vrijdag was de algemene ledenvergadering van Teater ´77. Het is nog onduidelijk of ik dit nieuwe seizoen mee zal spelen in de jubileumproductie, maar ik wil wel betrokken blijven en eventueel achter de schermen meehelpen t.z.t. Leuk om bijna iedereen weer terug te zien, ook al betekende het dat ik vaak m´n verhaal weer moest doen.
Zaterdag naar Amsterdam geweest en daar ´s avonds met zus Dienke tot 2.00 uur staan swingen in Paradiso. Dat had ik een maand geleden niet kunnen trekken, maar nu wel. Des te meer reden om daar van te profiteren en te genieten.
Zondag gewandeld in de Kennemerduinen en de ruine van Santpoort bezocht onder het genot van zon en ijs.
Maandag met twee (van mijn allerleukste) vriendinnen een dagje naar Dordrecht geweest en daar ook weer genoten van de omgeving, het weer en elkaars gezelschap. ´s Avonds heeft Hans foto´s van me genomen. Ik weet nog niet of ik daar iets mee wil of kan, maar als ik het niet doe, heb ik misschien achteraf spijt.
Vandaag, dinsdag, is Hans jarig. Tot nu toe is de dag rustig verlopen, vanavond komt er hooguit een handjevol visite. We hebben vooral lekker gegeten en het met z´n drieën gezellig gehad.
Morgen gaan Hans en ik uitgebreid naar de sauna. Voor mij voelt dat als een mooie afsluiter van een periode in mijn leven.
Vanaf donderdag gaat er een nieuw tijdperk in.
"Elk moment is een nieuw begin". Dat staat achter op het boek van Paulo Coelho dat ik Hans voor zijn verjaardag heb gegeven. Als er één tekst op dit moment toepasselijk is, dan is het deze wel.
Natuurlijk zie ik tegen de operatie op, heb ik er verdriet van. Tegelijkertijd ben ik aardig in mijn situatie aan het berusten.

Nog even. Ik ben er bijna klaar voor....

5 opmerkingen:

  1. Goed dat je de afgelopen dagen leuke dingen hebt gedaan! Ik hoop dat dit, en de nabijheid van je familie en vrienden je de juiste energie geeft om deze moeilijke periode te overwinnen. Wens je veel liefs en sterkte!!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Petra, we wensen jou en je gezin heel veel sterkte toe morgen. We denken aan je en hopen op een goede afloop en een voorspoedige genezing.
    Dineke, André en de jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieverd.

    Heel veel sterkte voor vandaag en de de komende tijd erna.
    Je bent in onze hart en gedachte.

    Liefs, Josje Hans en Bard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Petra, de operatie is ondertussen geweest.
    Ik vind het echt geweldig hoe je er mee omgaat en zo positief blijft. Natuurlijk heb je er verdriet van maar je blijft niet in een dal zitten.
    Heel goed dat je die foto's hebt gemaakt en je hoeft er nu ook nog niks mee maar je hebt gelijk dat je er misschien anders spijt van krijgt en je kan het niet opnieuw doen.
    Heel veel sterkte met verwerken en alles een plaatsje te geven. Je bent zo ontzettend sterk geweest dat je ook af en toe wat minder sterk mag zijn ...... Je bent een topper!!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen