zaterdag 24 september 2011

Film!

Terwijl mijn leven soms één bizarre film lijkt, heb ik mezelf nu ook eindelijk écht op het witte doek gezien!

Gisteren, vrijdag 23 september, ging "onze" korte film "Eenzaam en Alleen" in premiere tijdens het Nederlands Filmfestival in Utrecht. Helaas kon Hans niet mee, omdat hij deze week weer teveel last van zijn rug had. Dus ging ik ´s middags samen met Onno naar Utrecht. We konden slapen in het nagenoeg lege huis van zwager Paul dat nog steeds te koop staat, dus daar brachten we eerst onze spullen naar toe en kon ik me omkleden en optutten. Vervolgens te voet met Onno naar het centrum waar we in een grand-café een etentje aangeboden kregen van de mensen van het productiebedrijf. Een hoop nieuwe gezichten, maar ook een prettig weerzien met de producer en de filmregisseur. Er werden kadootjes uitgewisseld en het leukste vond ik dat vriendin Mirjam voor alle makers een klein gouden kalfje uit een doos toverde die ze nog snel even had gefabriceerd!
Na het eten togen we gezamelijk naar de bioscoop en daar lag een rode loper klaar, dus foto´s maken! Ik, met een grote zwarte hoed en glitteroogschaduw, begin al een beetje diva-trekjes te krijgen...
Het was spannend om mezelf in de film terug te zien, maar het is een erg mooi filmpje geworden; mooie beelden, sfeervol en ondanks dat het maar 10 minuten duurt, vertelt het toch het hele verhaal van onze voorstelling. Knap! Iedereen was lovend en enthousiast, er werd geklonken en gedronken en dankzij het mooie weer konden we nog lang het terras op. Daar had ik ook nog een ontmoeting met een ex-vriendje van vroeger, die inmiddels al jaren voor het filmmuseum in Amsterdam werkt. Onze laatste ontmoeting was al weer 7 jaar geleden. Leuk om hem weer eens te zien.

Vier glazen wijn en een taxirit later, lag ik in het jucuzzi-ligbad van ons logeeradres deze geweldige dag af te sluiten. Jongens wat een feest! Ik heb mijn portie afleiding wel binnen!

2 opmerkingen:

  1. Helemaal geweldig Petra!! Je klinkt al als een echte filmster hahahha.
    Leuk hoor dat het zo gezellig en leuk was. Heb je zeker verdiend.Mooie foto ook op facebook!
    EN zo'n afleiding is nooit weg!!

    Dikke knuffel
    Veel liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Kanjer,

    Absoluut terecht dat ze voor een mooie vrouw als jou een rode loper uitleggen!!!!

    doei,
    Apelcity

    BeantwoordenVerwijderen