zaterdag 18 augustus 2012

Druk-Druk-Druk

En onmiddellijk na de cruise ben ik de diepte ingedoken.
Of beter gezegd: de drukte.
Afgezien van het drukkend warme weer deze week, wordt de druk ook opgevoerd door alles wat ik weer wil ondernemen; vier dagen werken in de week, de laatste loodjes ter voorbereiding van het buurtfeest volgende week zondag, sporten en toneelrepetitie waarvoor ik de komende tijd vooral tekst moet leren.

Ik merk dat het veel is. Vooral in mijn hoofd.
Het is lastig om dit gevoel te omschrijven. Fysiek voel ik mij prima, fit, uitgerust van vakantie en ik wil ook zo graag. Tegelijkertijd kan ik, bij vlagen, heel slecht tegen drukte. Dat is vooral op mijn werk wel eens lastig, omdat er vaak veel dingen tegelijk kunnen gebeuren. Maar gisteren merkte ik het ook tijdens de toneelrepetitie, alsof het wazig wordt in mijn hoofd en ik letterlijk niet goed meer kan focussen. Kost me moeite om me te concentreren, vooral als er veel (gesproken) informatie op mij af komt. Zelfs in een 1-op-1 gesprek...
Daar staat tegenover dat de dingen die ik in rust kan doen, mij prima afgaan. Autorijden? Geen probleem. Potje sporten? Kom maar op! Puzzelen? Doe nog maar een 4-sterren sudoku.

Ik vind het lastig dat ik niet weet hoe het komt en dat ik er zelf geen vat op heb.
Als je een stramme arm hebt, doe je oefeningen, als je moe bent, ga je slapen, maar wat doe je nou met zo'n hoofd?

Misschien moet ik eerst beginnen met me daar niet druk over te maken.
Makkelijk gezegd....

1 opmerking:

  1. Hoi Petra!
    Fijn om te lezen dat je vakantie zo goed is bevallen!Ik kan me voorstellen dat het fijn is om weer te beginnen met werk, maar ook dat er nu erg veel op je afkomt..Als ik jou was, zou ik elke dag minstens 1 uur bewust een tijdstip kiezen om (bij voorkeur)lekker in het bos (werkt voor mij het beste)op een rustig plekje te gaan mediteren.Je woont immers vlakbij het bos!De geur,rust en kleuren hebben een heerlijke uitwerking op je geest,ziel en lichaam, je voelt je totaal verbonden met de natuur.Weet zeker dat het je helpt meer rust in je hoofd en lijf te krijgen.
    Lieve groetjes, Anita Pauly

    BeantwoordenVerwijderen