woensdag 27 juli 2011

Weg 2

Het is vanzelfsprekend dat een normale zomervakantie er voor ons niet inzit dit jaar, maar dat hebben we handig opgelost door af en toe "even" weg te gaan. Zo vertrekken we morgen (donderdag) naar een kleine camping op een boerderij in de buurt van Kortrijk in BelgiĆ«. En de kampeer-weersomstandigheden zien er gunstig uit: niet te warm en veel kans op weinig regen. Da´s mooi. Na drie dagen zal ik (dapper) huiswaarts keren en reizen mijn mannen door naar Frankrijk voor een heuse vakantieweek. En mijn vader staat klaar om zijn dochter op te vangen in deze barre tijden ;-)

De laatste week van augustus hopen we ook nog een klein weekje door te brengen in het noorden van Nederland. Ha! Er zullen maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze deze zomer 3X op vakantie zijn geweest. En ik wel. Mij krijgen ze niet gek. Het gaat elke dag weer een beetje beter. Of, om maar eens iets van Herman Finkers te citeren: "De zon gaat zinloos onder, morgen moet ze toch weer op". Juist. Voor mij wel te verstaan. En voor iedereen die wel een beetje zon kan gebruiken.... onwillekeurig vliegen mijn gedachten onmiddellijk richting Noorwegen.........

4 opmerkingen:

  1. Geniet maar van je vele vakanties!
    Ik blijf wel gewoon thuis genieten van de regen, maar o o o wat is mijn tuintje groen en ik hoef niet eens te sproeien. En het zwembad hoeft ook geen water.
    Mijn stenen tentje lekt lekker niet, ik heb een kachel maar die doe ik niet aan.
    Ik zit gewoon goed.....denk ik...
    maar aan de andere kant heb ik zo'n vaag gevoel dat ik wel iets mis....
    Maar lieve Petra, ik hoop dat jij een paar fijne zonnige dagen in Belgie hebt.
    Groetjes Map.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in Belgie en zoveel regen als wij hebben gehad in slagharen voorspellen ze niet
    ;-) Gewoon lekker genieten van wat wel kan en ook dit zijn leuke vakantie's
    Lief van je vader dat hij je komt opvangen. Leuk voor Onno dat hij nog wel naar Frankrijk kan samen met Hans.
    Dikke kus en knuffel
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle ge gaot naar Belgie, op naar de lekker patatten, en ge hoef nie heel de dag op oewe poep te gaon zitten. Daor is vast veul te zien, ache mar gaot geniete, he alle manneke, 'n tof verblijfke. nun klapzoen. Be.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Petra,
    Ik ben je blog aan het bijlezen. wat een geweldig nieuws dat de kuren zo aanslaan, super!
    Op naar de 2e helft. Heel veel vakantieplezier, geniet ervan. Wij gaan heel hard duimen voor lekker weer, want dat maakt de vakantiepret wel een beetje groter.
    Dikke knuffels van ons allemaal.
    Herbert, Natalie, Bram en Bibi Bouwens

    BeantwoordenVerwijderen