donderdag 8 december 2011

De Mandt

Gisteren ben ik, heel stoer de straffe wind trotserend, op de fiets naar Teteringen gegaan. Normaal gesproken werk ik daar, maar nu dus nog even niet. In Teteringen werd het feit gevierd dat de in aanbouw zijnde nieuwbouw zijn hoogste punt heeft bereikt. Die nieuwbouw heet "De Mandt" en het betreft een nieuw complex waarin twee basisscholen, een bibliotheek, een jeugdhonk, buitenschoolse opvang en een kinderdagverblijf gevestigd worden. Een soortgelijk complex wordt aan de andere kant van het dorp ook gerealiseerd en zal eind december al in gebruik worden genomen.
Dit betekent voor mijn werkplek en team dat we gesplitst gaan worden. Natuurlijk weet ik dit al lang, maar het blijft toch wat onwerkelijk dat het zich allemaal aan het voltrekken is, terwijl ik in de ziektewet zit en daardoor dit hele proces voor een heel groot gedeelte mis. En tegelijkertijd mis ik het ook niet, die stress van weer verhuizen, inpakken, uitruimen, inrichten, inkopen, en ondertussen de opvang "gewoon" draaiende blijven houden. Veel respect voor mijn collega´s die deze klus nu moeten klaren!

Maar goed, mijn pakkie an komt nog wel, want De Mandt moet nog afgebouwd, bekabeld, bevloerd en gepleisterd worden. Wat dat laatste betreft ben ik vanmiddag al onder handen genomen tijdens de behandeling voor lymfedrainage: één van de hulpmiddelen daarbij is het plakken van stroken elastische pleister op de huid, die ervoor zorgen dat vocht en bloedbanen geactiveerd worden. Vanmiddag zijn er zes lange stroken op mijn rug geplakt, van mijn linkeroksel tot rechterschouder.
Het betere pleisterwerk als steuntje in de rug.
Mooi toch?

2 opmerkingen:

  1. Lieve Petra,
    je blog weer eventjes bijgelezen. Ik liep een beetje achter.Ik heb een enorm respect voor jou en je omgeving, hoe jullie met deze ziekte omgaan.
    Heel veel sterkte en ik hoop je in de Mandt weer tegen te komen.
    Lieve groet,
    Natalie Bouwens (mama Bram en Bibi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou die verhuis ook niet missen.......
    Super druk om samen met Esther heel de top over te verhuizen naar de bolleboos en de stee.
    Alle spullen van de stee staan er nu en morgen gaat de rest naar de bolleboos.
    MOrgen ook op de stee veel weer gaan uitpakken (zover we komen)
    Sterkte met het pleister werk!!

    Dikke kus en knuffel
    Liefs Ludwina

    BeantwoordenVerwijderen