donderdag 12 januari 2012

Plestik Fantestik

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst een bezoek gebracht aan de plastisch chirurg. De grote, nieuwe, volgende stap is in gang gezet. Na het bekijken, bevoelen en opmeten van mijn lichaam was haar belangrijkste vraag of ik er goed over nagedacht heb. Of ik dit echt wil.
Ja, ik wil dit. En ik heb er goed over nagedacht en mezelf al enigzins ingelezen.
Omdat mijn huid goed genezen is en de andere chirurg al rekening gehouden heeft met deze ingreep, kunnen we aan de slag met de meest eenvoudige ingreep. Dit behelst toch wel 2 operaties met een tussenliggende periode van zo'n 3 a 4 maanden.....slik. Maar goed, hoofd op en Dapper Voorwaarts maar weer. De wachttijd blijkt 6 tot 8 weken te zijn voordat ik aan de beurt ben, dus dat wordt op zijn vroegst eind februari.
Die middag kon ik meteen nog een paar uur in het ziekenhuis blijven i.v.m. de voorbereiding: een medische foto, vier gesprekjes (medicijngebruik, anesthesie, o.k.verpleging en planning) en tenslotte nog maar eens een keer bloedprikken. Dat betekent dus ook weer steeds opnieuw je verhaal doen.
Ik ben geneigd het allemaal nogal gelaten over me heen te laten komen, maar ik merk nu pas ook dat ik het allemaal wel VEEL vind. Misschien juist omdat ik me fysiek goed begin te voelen, komt bij mij nu ruimte voor een stuk verwerking. En die anti-hormoonpillen zorgen er toch al voor dat ik sneller kan janken of kribbig kan zijn. (Nee....jij? Kribbig? Ga weg!) Heus wel.

2012 zal wederom een bijzonder jaar worden. Deze zomer in badpak. Yes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten